Peter Streefkerk

Uitlijning profielfoto

Organisatie: Starck development & training
Functie: Inkoop- en contractmanagementadviseur
Kennis over: Aanbesteden, Categoriemanagement, Contractmanagement, Digitalisering, Inkoopmanagement, Leveranciersmanagement, Maatschappelijk Verantwoord Inkopen, Onderhandelen, Persoonlijke Ontwikkeling, Strategische Inkoop, Supply Chain Management, Tactische Inkoop
Interesses: Aanbesteden, Categoriemanagement, Contractmanagement, Digitalisering, Inkoopmanagement, Kostenmanagement, Leveranciersmanagement, Maatschappelijk Verantwoord Inkopen, Onderhandelen, Persoonlijke Ontwikkeling, Strategische Inkoop, Supply Chain Management, Tactische Inkoop
Lid sinds: 22-03-2021

Over Peter

Mijn hele arbeidszame leven werk ik al in inkoop en later gevolgd door contractmanagement. Na de Hogere Economische School – Commerciële Economie in Rotterdam begon ik mijn inkoopcarrière in 1984 bij de toenmalige NMB Bank, die later overging in de ING Groep. Binnen de bank ontwikkelde ik mijn inkoopkennis in diverse functies en maakte in 1995 de overstap naar het adviesvak. Na ruim 3,5 jaar bij een inkoopadviesbureau gewerkt te hebben in verschillende (commerciële) functies, begon ik eind 1998 als zelfstandig consultant en interim manager onder de bedrijfsnaam Respect Inkoopconsultancy. Een bureau dat zich bezig houdt met interim management, detachering, consultancy, coaching en training op het gebied van inkoop. In 2018 voegde ik daar samen met mijn collega Wim van Eck een tweede bureau aan toe op het gebied van contractmanagement, Starck training & development (www.starck.business).

Op LinkedIn ben ik lid van een groot aantal groepen op het gebied van inkoop en contractmanagement. Regelmatig verzorg ik over die onderwerpen presentaties. Daarnaast heb ik sinds begin april van dit jaar samen met mijn collega Octavia Siertsema een podcast-serie met de titel 'Alles over aanbesteden' die te beluisteren is via de website www.allesoveraanbesteden.nl.

Ik ben auteur van de boeken ’Inkopen voor dummies‘ (3e uitgave) en 'Inkoop' (studieboek, 2e uitgave). Verder ben ik mede-auteur van de boeken ’Inkoopmanagement in gemeenten, op weg naar professionalisering’ (Nederland), 'Efficiënt aankopen met overheidsopdrachten’ (België, 2e uitgave) en ‘E-commerce & E-business'. Sinds ik het consultancyvak instapte, heb ik een groot aantal publicaties over de onderwerpen inkoop en contractmanagement in diverse vakbladen en voor diverse websites geschreven. Daarnaast schrijf ik met regelmaat managementboek recensies voor www.managementboek.nl en ben ik dit jaar lid van de jury voor de verkiezing van het managementboek van het jaar 2022. Daarvoor verzorg ik een serie van video's die te zien (zullen) zijn via het videokanaal van Managementboek.nl op Youtube ( https://www.youtube.com/user/Managementboeknl/videos ). Schrijven over inkoop en contractmanagement is dus een deel van mijn leven.

In mijn vrije tijd kijk ik, naast het lezen, graag naar films en documentaires, bezoek ik pop-, rock- en klassieke concerten, schrijf ik korte verhalen over alledaagse dingen en ben ik actief als wielrenner. Het liefst in combinatie met of voor een goed doel. Ik heb inmiddels zes keer meegedaan aan Alpe d'HuZes (1x als supporter, 4x als deelnemer, 1x als vrijwilliger), Giro di Muscoli (2x als deelnemer, 1x als supporter) en Alpentocht (1x als deelnemer). Vanzelfsprekend met het doel ook zoveel mogelijk geld in te zamelen, bijvoorbeeld via de organisatie van seminars en andere acties.

Je kunt me volgen via LinkedIn (linkedin.com/in/peter-streefkerk-3196533) , Twitter (@StreefkerkPeter) en de genoemde websites, maar je kunt me natuurlijk ook gewoon mailen of bellen. Mijn contactgegevens staan in mijn LinkedIn profiel.

Bijdragen van Peter

Peter Streefkerk heeft in totaal 1 item bijgedragen.

Item Type Datum
Antwoord op vraag 15-11-2021
GroepenDeelnemers
Inloggen beheer