Inside Procurement
Ben jij al jaren actief in een inkoopfunctie of ben je net begonnen in het vakgebied? Inside Procurement is er voor jou. Hier kom je in contact met bekenden én nieuwe vakgenoten. Zo kun jij je netwerk versterken, verdiepen en vergroten.
Meld je gratis aan in Inside Procurement en doe mee! Deze deelnemers gingen je al voor:
Nieuws
De procurementwereld is continu in verandering. Om deze veranderingen bij te benen, gaat Unite zijn Europees onderzoek, in samenwerking met de Hogeschool van Leipzig (HTWK), hernieuwen. Samen analyseren we...
Wil jij bijdragen aan het verbeteren van de aanbestedingspraktijk? Vul dan de Monitor Beter Aanbesteden 2024 in!
Wie in de keten samenwerkt, heeft de toekomst. Maar hoe ver zijn we eigenlijk? En wat kan er beter?
Vision, Robotics & Motion biedt je een compleet overzicht met oplossingen om slim te automatiseren in een productieomgeving.
Vraag & Antwoord
Beste inkopers, Dit schooljaar ben ik begonnen aan de minor Inkoopmanagement aan de Hogeschool Rotterdam. Als onderdeel van deze minor organiseren we als groep een excursie naar het werkveld van een inkoper. Hiervoor ben ik op zoek naar een bedrijf dat ons de mogelijkheid wil bieden om een kijkje te...
Goeiedag!
Om mijn scriptie af te ronden zoek ik iemand met een inkoopfunctie binnen de NS/RET/GVA/soortgelijke.
Mijn scriptie gaat over de voorraadhoogte van reserveonderdelen (spare parts management).
Ben of ken jij iemand waarmee ik een kort interview zou mogen houden? Lets connect! Gr....
☕ Join us for the Amstel Procurement Café! ☕
Kickstart your Thursday morning on September 19, 2024, from 8:30 to 10:30 at our Amsterdam office (Weesperzijde 4).
Enjoy top-notch coffee, connect with fellow professionals, and dive into our "espresso session" on supplier strategies and relationship...
Events
Inschrijven? https://nevi.nl/evenementen/padeltoernooi-nevi-noordwest-en-zuidwest Op donderdag 12 september vindt het jaarlijkse sport- en netwerkevenement van de communities Nevi Zuidwest en Nevi Noordwest plaats.
Dit jaar nodigen we je uit voor...
Als organisatie of inkoper heb je het doel om producten, materialen en onderdelen zo in te kopen dat de waarde optimaal behouden blijft. En je daarmee de (circulaire) cirkel sluit. Door slim in te kopen, kun je aanzienlijke invloed uitoefenen op...
Join Sourcing Champions at our beautiful office for the Amstel Procurement Café, a free, recurring meet-up for procurement professionals across all industries. Sponsored by Ivalua, this Sourcing Champions event will kick off with a session on...
Thema's
Aanbesteden is de procedure waarbij een opdrachtgever een (overheids)opdracht in de markt zet en bedrijven vraagt om een offerte in te dienen. De overheid koopt jaarlijks meer dan €86 miljard in. En dit bedrag stijgt continu. Boven een bepaalde drempelwaarde zijn overheidsinstellingen verplicht een opdracht aan te besteden. Het doel van het aanbestedingsbeleid is tweeledig: de concurrentie tussen de bedrijven (aanbieders) stimuleren én alle geïnteresseerde partijen een gelijke kans geven de opdracht te verkrijgen.
Bij categoriemanagement draait het om het strategisch inkopen van productpakketten en de samenwerking die daarbij komt kijken. Categoriemanagement is, kort gezegd, het bundelen van inkoop. Je verdeelt de in te kopen producten over categorieën, die zijn ondergebracht bij een categoriemanager. Onder categorie wordt verstaan: het geheel van onderling logisch samenhangende goederen en/of diensten. Door kennis en deskundigheid per categorie te bundelen kun je een consistenter (aanbestedings)beleid voeren en ga je voor maximale winst.
Veel contracten leveren niet op wat men ervan had verwacht. Er is een contract afgesloten, maar het gaat tóch mis bij de uitvoering. Professioneel contractmanagement brengt hier verandering in. Contractmanagement is de methodiek om afspraken met leveranciers duidelijk en transparant vast te leggen en hier actief op te sturen. De verkregen input, getekende contracten en wijzigingen worden eenduidig vastgelegd, beheerd en bewaakt. Doel: contracten volledig benutten en het genereren van managementrapportages.
Digitalisering is een ontwikkeling die het inkoopvak op meerdere vlakken raakt. Digitale ontwikkelingen zoals robotisering, e-procurement, smart contracting, digital currencies, blockchain en artificial intelligence nemen operationele taken over en bieden tegelijkertijd ontzettend veel kansen. Heeft jouw organisatie al een digitale, toekomstbestendige inkoopstrategie?