Inside Procurement
Ben jij al jaren actief in een inkoopfunctie of ben je net begonnen in het vakgebied? Inside Procurement is er voor jou. Hier kom je in contact met bekenden én nieuwe vakgenoten. Zo kun jij je netwerk versterken, verdiepen en vergroten.
Meld je gratis aan in Inside Procurement en doe mee! Deze deelnemers gingen je al voor:
Nieuws
De procurementwereld is continu in verandering. Om deze veranderingen bij te benen, gaat Unite zijn Europees onderzoek, in samenwerking met de Hogeschool van Leipzig (HTWK), hernieuwen. Samen analyseren we...
Wil jij bijdragen aan het verbeteren van de aanbestedingspraktijk? Vul dan de Monitor Beter Aanbesteden 2024 in!
Wie in de keten samenwerkt, heeft de toekomst. Maar hoe ver zijn we eigenlijk? En wat kan er beter?
Vision, Robotics & Motion biedt je een compleet overzicht met oplossingen om slim te automatiseren in een productieomgeving.
Vraag & Antwoord
RVO zoekt 3-4 inkopers die meedenken over de herijking van de grondstoffenscanner en hoe deze beter kan aansluiten bij de behoefte van inkopers die informatie zoeken over (kritieke) grondstoffen. Marktonderzoek Grondstoffenscanner Hoe: persoonlijke gesprekken door klantonderzoekers van team...
Inkoop excursie gezocht❗️ Beste inkopers, Het laatste schooljaar van mijn opleiding Logistics management is van start gegaan met de minor inkoopmanagement, hiervoor ben ik op zoek naar een bedrijf/organisatie die ons (een groep van 10/20 studenten) een kijkje in de keuken kan geven binnen hun...
Beste inkopers, Dit schooljaar ben ik begonnen aan de minor Inkoopmanagement aan de Hogeschool Rotterdam. Als onderdeel van deze minor organiseren we als groep een excursie naar het werkveld van een inkoper. Hiervoor ben ik op zoek naar een bedrijf dat ons de mogelijkheid wil bieden om een kijkje te...
Events
Padellen is een favoriete sport bij Procurance. Wij pakken regelmatig even een racket om op de vrijdagmiddag met elkaar in Apeldoorn een balletje te meppen. Waarom niet een keer met vakgenoten?! Vandaar dat we op 11 oktober vanaf 15.00 het...
Nevi Noord nodigt je uit voor het Noord Nederlands Inkoopcongres (NNIC) 2024!
Op donderdag 17 oktober 2024 ben je van harte welkom in Het Nationaal Gevangenismuseum in Veenhuizen. We nemen je mee in het heden en de toekomst van inkoop: de...
In our current ever-changing world, it is imperative to integrate and collaborate across procurement, supply chain and finance. Join us as we get together to learn about how corporates integrate Supply Chain and Finance to tackle sustainability...
Thema's
Aanbesteden is de procedure waarbij een opdrachtgever een (overheids)opdracht in de markt zet en bedrijven vraagt om een offerte in te dienen. De overheid koopt jaarlijks meer dan €86 miljard in. En dit bedrag stijgt continu. Boven een bepaalde drempelwaarde zijn overheidsinstellingen verplicht een opdracht aan te besteden. Het doel van het aanbestedingsbeleid is tweeledig: de concurrentie tussen de bedrijven (aanbieders) stimuleren én alle geïnteresseerde partijen een gelijke kans geven de opdracht te verkrijgen.
Bij categoriemanagement draait het om het strategisch inkopen van productpakketten en de samenwerking die daarbij komt kijken. Categoriemanagement is, kort gezegd, het bundelen van inkoop. Je verdeelt de in te kopen producten over categorieën, die zijn ondergebracht bij een categoriemanager. Onder categorie wordt verstaan: het geheel van onderling logisch samenhangende goederen en/of diensten. Door kennis en deskundigheid per categorie te bundelen kun je een consistenter (aanbestedings)beleid voeren en ga je voor maximale winst.
Veel contracten leveren niet op wat men ervan had verwacht. Er is een contract afgesloten, maar het gaat tóch mis bij de uitvoering. Professioneel contractmanagement brengt hier verandering in. Contractmanagement is de methodiek om afspraken met leveranciers duidelijk en transparant vast te leggen en hier actief op te sturen. De verkregen input, getekende contracten en wijzigingen worden eenduidig vastgelegd, beheerd en bewaakt. Doel: contracten volledig benutten en het genereren van managementrapportages.
Digitalisering is een ontwikkeling die het inkoopvak op meerdere vlakken raakt. Digitale ontwikkelingen zoals robotisering, e-procurement, smart contracting, digital currencies, blockchain en artificial intelligence nemen operationele taken over en bieden tegelijkertijd ontzettend veel kansen. Heeft jouw organisatie al een digitale, toekomstbestendige inkoopstrategie?