Inside Procurement

Ben jij al jaren actief in een inkoopfunctie of ben je net begonnen in het vakgebied? Inside Procurement is er voor jou. Hier kom je in contact met bekenden én nieuwe vakgenoten. Zo kun jij je netwerk versterken, verdiepen en vergroten. 

Meld je gratis aan in Inside Procurement en doe mee! Deze deelnemers gingen je al voor:

Profielfoto van Gerard Peeters
Profielfoto van Ferenc Kleinegris
Profielfoto van Xandra Storms
Profielfoto van Thijs Vroegindeweij
Profielfoto van Darius Geene
Profielfoto van Björn Hofkamp
+1.596

Nieuws

Doe mee aan de zesde Deal!/Nevi-inkoopenquête!
14 oktober 2024
Doe mee aan de zesde Deal!/Nevi-inkoopenquête!

Doe mee en vul de vragenlijst in van ons tweejaarlijkse Deal!/Nevi onderzoek naar de ambities van inkoopprofessionals. Wat speelt er in het inkoopvak? Welk salaris heeft de werkgever daar voor over? Enzovoort!

Profielfoto van Maarten Legius
1 maand geleden
Efficiënte indirecte inkoop: analyse van de belangrijkste factoren
16 augustus 2024
Efficiënte indirecte inkoop: analyse van de belangrijkste factoren

De procurementwereld is continu in verandering. Om deze veranderingen bij te benen, gaat Unite zijn Europees onderzoek, in samenwerking met de Hogeschool van Leipzig (HTWK), hernieuwen. Samen analyseren we...

Doe mee aan de Monitor Beter Aanbesteden 2024
3 juli 2024
Doe mee aan de Monitor Beter Aanbesteden 2024

Wil jij bijdragen aan het verbeteren van de aanbestedingspraktijk? Vul dan de Monitor Beter Aanbesteden 2024 in!

Leiden recente ontwikkelingen tot meer samenwerking? Deel jouw ervaring!
5 juni 2024
Leiden recente ontwikkelingen tot meer samenwerking? Deel jouw ervaring!

Wie in de keten samenwerkt, heeft de toekomst. Maar hoe ver zijn we eigenlijk? En wat kan er beter?

Vraag & Antwoord

ESG-Integratie in Verpakkingsinkoop.

Nu de wereld steeds meer de nadruk legt op verantwoord en transparant zakelijk handelen, is het essentieel geworden om te begrijpen hoe Environmental, Social, en Governance (ESG)-factoren van invloed zijn op o.a. verpakkingsinkoop. Hoe integreren jullie ESG-criteria in jullie verpakkingsinkoop, en welke...

Profielfoto van Gerard Peeters
4 weken geleden
Excursie gezocht !

Beste Lezer, Ik ben opzoek naar een enthousiast bedrijf waar ik en een aantal medestudenten van de minor Inkoopmanagement op excursie zouden mogen! Het zou ons erg leuk lijken om een kijkje in de zogeheten 'inkoopkeuken' te nemen bij een enthousiast bedrijf. De criteria die de school stelt voor de...

Profielfoto van Darius Geene
1 maand geleden
Grondstoffenscanner: deelnemers gezocht doelgroeponderzoek RVO

RVO zoekt 3-4 inkopers die meedenken over de herijking van de grondstoffenscanner en hoe deze beter kan aansluiten bij de behoefte van inkopers die informatie zoeken over (kritieke) grondstoffen.  Marktonderzoek Grondstoffenscanner Hoe: persoonlijke gesprekken door klantonderzoekers van team...

Profielfoto van Pasacal Sandt
2 maanden geleden

Events

Eindejaarevent bij Dura Vermeer: Het Goede Doen

Dura Vermeer richt zich op Het Goede Doen en kijkt vooruit naar 2025: wat betekenen prijs- en marktontwikkelingen voor ons?
Ligt je interesse bij duurzame ecosystemen? Schrijf je snel in op nevi.nl (of kijk daar voor meer informatie)! Naar nevi.nl

Profielfoto van Eugène Wijnbergen
1 maand geleden
Eindejaarsborrel Nevi Noord

Tijd voor gezelligheid! Kom je het jaar (alvast) afsluiten met ons?  Waar: Brouwerij Martinus, Kostergang 32-34, Groningen Wanneer: Donderdag 28 november, van 16:15 - tot ca. 18:30uur Toegang: Gratis voor Nevi leden Wat gaan we doen dan?...

Profielfoto van Mark Reichenfeld
Profielfoto van Alexander Visscher
Profielfoto van Dennis Kemper
9 mensen gaan
Profielfoto van Lourens Wijnen
1 maand geleden
Webinar 29 november 2024: Versnellingsnetwerk Circulair Inkopen, de praktijk

Als organisatie of inkoper heb je het doel om producten, materialen en onderdelen zo in te kopen dat de waarde optimaal behouden blijft. En je daarmee de (circulaire) cirkel sluit. Je kunt door inkoop dan ook veel impact maken op succesfactoren...

Online
Profielfoto van Ton van Geijlswijk
1 maand geleden

Thema's

Aanbesteden
Aanbesteden

Aanbesteden is de procedure waarbij een opdrachtgever een (overheids)opdracht in de markt zet en bedrijven vraagt om een offerte in te dienen. De overheid koopt jaarlijks meer dan €86 miljard in. En dit bedrag stijgt continu. Boven een bepaalde drempelwaarde zijn overheidsinstellingen verplicht een opdracht aan te besteden. Het doel van het aanbestedingsbeleid is tweeledig: de concurrentie tussen de bedrijven (aanbieders) stimuleren én alle geïnteresseerde partijen een gelijke kans geven de opdracht te verkrijgen.

Categoriemanagement
Categoriemanagement

Bij categoriemanagement draait het om het strategisch inkopen van productpakketten en de samenwerking die daarbij komt kijken. Categoriemanagement is, kort gezegd, het bundelen van inkoop. Je verdeelt de in te kopen producten over categorieën, die zijn ondergebracht bij een categoriemanager. Onder categorie wordt verstaan: het geheel van onderling logisch samenhangende goederen en/of diensten. Door kennis en deskundigheid per categorie te bundelen kun je een consistenter (aanbestedings)beleid voeren en ga je voor maximale winst.

Contractmanagement
Contractmanagement

Veel contracten leveren niet op wat men ervan had verwacht. Er is een contract afgesloten, maar het gaat tóch mis bij de uitvoering. Professioneel contractmanagement brengt hier verandering in. Contractmanagement is de methodiek om afspraken met leveranciers duidelijk en transparant vast te leggen en hier actief op te sturen. De verkregen input, getekende contracten en wijzigingen worden eenduidig vastgelegd, beheerd en bewaakt. Doel: contracten volledig benutten en het genereren van managementrapportages.

Digitalisering
Digitalisering

Digitalisering is een ontwikkeling die het inkoopvak op meerdere vlakken raakt. Digitale ontwikkelingen zoals robotisering, e-procurement, smart contracting, digital currencies, blockchain en artificial intelligence nemen operationele taken over en bieden tegelijkertijd ontzettend veel kansen. Heeft jouw organisatie al een digitale, toekomstbestendige inkoopstrategie?