Hoi Tineke, kan je eigenlijk maar een tip geven: doe dit vooral niet. En waarom niet? Op hoofdlijnen: als je werkt op de traditionele manier, weet je op het moment dat je een aanbesteding plaatst precies wat je gaat krijgen. Op het moment dat je de offertes binnenkrijgt, weet je ook wat het gaat kosten, en mocht hier een knelpunt zijn, dan kun je nog bijstellen of eventueel zelfs (mits de nodige compensatie van inschrijvers) de aanbesteding terugtrekken. Bij werken in bouwteam weet je vrij aardig op voorhand wat het gaat kosten, namelijk jouw budget. Maar wat je voor dat geld krijgt, weet je pas bij oplevering. En dan zou de organisatie wel eens zwaar teleurgesteld kunnen zijn. Zorg dat je als inkoper altijd de regie in handen houdt. Bij een bouwteam geef je die uit handen, en dat is niet handig. Maar dat is uiteraard mijn strikt persoonlijke mening, weet dat een heleboel mensen (met name in de bouw) hier anders over denken.
Dag Tineke,
Ons team heeft geen presentatie in het Engels. Ik kan je hieraan niet helpen.
Ik wil je wel verwijzen naar twee personen die veel van deze methode weten en mogelijk jouw kunnen helpen aan een Engelse presentatie over de methodiek Bouwteam? Dat zijn: Tjeerd Planting: tjeerd.planting@pianoo.nl (0655321004) of Niek van Onna niek@onna-infra-inzicht.nl (06 - 51610540).
Succes met jouw zoektocht.
Hartelijke groet,
Ad
Dag Tineke, vandaag kwam ik dit artikel tegen met 4 tips voor een betere samenwerking in bouwteams, mogelijk geeft je dit al houvast? https://werkenbijbalance.nl/contractmanagement/vier-tips-voor-een-betere-samenwerking-in-bouwteams/ Zo bestaat er ook nog een werkgroep handreikingbouwteams.nl
Succes en groet, René van den Hoven