Hi Wendy, start met de visie en missie van jouw onderneming en de branche waarin het actief is/gaat zijn in de toekomst zowel klant zijde als leveranciers/toeleveanciers zijde.
Identificeer vervolgens de mogelijke kansen en risico's die met voornoemde gepaard gaan. Dat is je vertrekpunt.
Vergeet niet je beleid en strategie hoe leveranciersrelaties worden beheerd en de mate van volwassenheid. Bepaald ook mede wat het risico profiel is en daarmee het gewicht van contract management
Goeie reactie, @Henny Lim! Ik ben het met je eens; een visie is per definitie strategisch. En dus zou ik ook beginnen met het vertalen van de visie en missie van de onderneming. Dat heb ik ook gedaan met de ontwikkeling van Inside Procurement. De visie en missie van Nevi waren daarbij het uitgangspunt. Daarna heb ik gevraagd aan de directeuren/managers van de verschillende business units, wat deze visie en missie betekent voor hun business unit. Vervolgens stelde ik de vervolgvraag, wat hun doelstellingen waren op die pijlers. Alle antwoorden, heb ik getransponeerd (bij gebrek aan een beter woord; ik speel gitaar) naar een visie, missie en strategie voor Inside Procurement. Dus: stel je directeuren/managers de vraag wat belangrijk voor hen is. Vervolgens is het aan jou, om die te vertalen wat het betekent voor Contract Management in jouw organisatie. Want jij bent de expert, @Wendy. Bak 😊👊🏻