Hoe kunnen prijsveranderingen van producten op de efficiëntste manier worden aangepast?
Voor mijn studie Facility Management in Nijmegen ben ik in een projectgroep aan het uitzoeken hoe indexeren in zijn werk gaat en hoe dit op de efficiëntste manier gedaan kan worden (in de zorg). Dus bij deze hoop ik dat u kort de tijd wil nemen om de onderstaande vragen te beantwoorden:
Onze opdrachtgever werkte eerst met het SAP-systeem waarna ze overgestapt zijn naar AFAS. Ook zijn wij al bekend met het feit dat de meeste prijzen in de zorg stijgen aan de hand van de NZA index, wat bij onze opdrachtgever ook het geval is. Het probleem waar zij tegen aan lopen betreft het feit dat sommige leveranciers hun nieuwe prijzen delen via Excel en sommige via een PDF of mail. Ook komt het af en toe voor dat de artikel nummers niet overeenkomen waardoor het via Excel mis gaat. Dit zorgt er voor dat zij een hoop met werk moeten verrichten met de hand, wat natuurlijk veel tijd kost. Ook maakt 90% van de leveranciers gebruik van de NZA index en 10% wijkt daar van af.
- Is er enige mogelijkheid om deze hoeveelheid werk te verminderen of zelfs te automatiseren, bijvoorbeeld via een ander programma of systeem?
- Zou het een oplossing zijn om de informatie van de prijsveranderingen naar het buitenland te versturen waar zij dit sneller en efficiënter kunnen aanpassen? Denk hierbij aan India.
Alle informatie is welkom!
Alvast bedankt voor uw reactie!