Gebruik of misbruik van onze goede naam als referentieadres
Binnen het ziekenhuis is de vraag gekomen vanuit de afdeling communicatie of we het gebruik of misbruik van onze goede naam als referentieadres kunnen reguleren. We willen het gebruik van onze naam en/of het logo meer onder controle houden. Kunnen we dit contractueel afspreken of voorwaarden creƫren waar elke leverancier zich aan moet houden. Ook de tijdsduur van het gebruik van naam of logo is wellicht belangrijk. bijv. tot maximaal 1 jaar na afloop van een contract. Is hier ervaring mee?
Dag Jos,
In artikel 17.1 van de nieuwe AIVG 2022 (die binnenkort wordt gelanceerd!) is opgenomen: Partijen zullen de naam van de wederpartij noch direct, noch indirect gebruiken in publicaties en/of advertenties of anderszins zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van de wederpartij.
De tijdsduur kan je eventueel aanvullen middels de ovk.
Gr,
Ton
En de nieuwe AIVG is inmiddels beschikbaar: https://nevi.nl/nieuws/2022/nieuwe-inkoopvoorwaarden-voor-de-zorgsector