Leveranciersmanagement

Leveranciersmanagement, vendor management, supplier management, en contractmanagement. Termen die veel gebruikt worden bij inkoop. Wat is het verschil en wat zijn de overeenkomsten? Leveranciersmanagement houdt in: het managen, beheersen van de relatie met leveranciers en ook de afspraken met en prestaties van de leveranciers in termen van omvang, kwaliteit en kosten. Het doel van leveranciersmanagement is: bepalen welke leveranciers het meest geschikt zijn en het bepalen van de rol en verantwoordelijkheden van die leveranciers.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen
Uitgelicht
16 februari

Kennissessie Who is (on) the other side

Nevi Publiek organiseert samen met de Kenniskring Aanbestedingen een kennissessie om de...

Nieuws

Nieuws

Het zit erop. Het is mooi geweest.

Natuurlijk kan ik er een heel epistel over schrijven. Zoals je van mij bent gewend. Maar deze keer doe ik dat niet 😊Het zit erop. Het is mooi gewee...
Nieuws

World Economic Forum - Global Risks Report 2023

Ons vakgebied gaat tegenwoordig ook over risicomanagement. Recent is het Global Risks Report 2023 van het World Economic Forum gepubliceerd.

Op de agenda

21 maart

Webchallenge: Het Slimste Inkoopteam #4

Test je kennis   Procurement professionals kunnen hier hun kennis op het gebied van inkoop,...

Documenten

Rapport: Circulair Inkopen

Een onderzoek naar de knelpunten bij de aanbesteding van circulaire overheidsopdrachten.

Inkopen met Impact - Inkoopbeleidsplan Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)

Zou het niet mooi zijn als de maatschappelijke opdracht en het inkoopbeleid met elkaar konden worden verbonden? Dat alle leveranciers een steentje bijdragen aan de doelstelling van de DJI?

Vraag & Antwoord