Leveranciersmanagement

Leveranciersmanagement, vendor management, supplier management, en contractmanagement. Termen die veel gebruikt worden bij inkoop. Wat is het verschil en wat zijn de overeenkomsten? Leveranciersmanagement houdt in: het managen, beheersen van de relatie met leveranciers en ook de afspraken met en prestaties van de leveranciers in termen van omvang, kwaliteit en kosten. Het doel van leveranciersmanagement is: bepalen welke leveranciers het meest geschikt zijn en het bepalen van de rol en verantwoordelijkheden van die leveranciers.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen
Uitgelicht
14 april

Nevi Contractmanagementdag 2022

Onder het motto Inspire, Connect & Develop belooft de Nevi Contractmanagementdag 2022 weer een...

Nieuws

Nieuws

DNR2022: veel ontvangen reacties. Schrijfgroep aan de slag.

Van 15 maart t/m 30 april heeft de gezamenlijke schrijfgroep van Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus (BNA), Koninklijke NLingenieurs,...
Nieuws

Doe mee aan het tweejaarlijkse Deal!/Nevi inkooponderzoek

Voor de vijfde keer onderzoeken Deal! en Nevi de stand van zaken en ontwikkelingen in inkoop-, contract- en supply management. Het tweejaarlijkse N...

Op de agenda

29 juni

Kennissessie Social Return: beleid tot invulling

In deze kennissessie willen we aanbestedende diensten inzicht geven hoe zij op een concrete...
UW
14 juli

Innovation Procurement: evaluatie en testen van tools & methodes

In dit anderhalf uur durende webinar, spreken we over best practices van evaluatie en test-tools...

Documenten

Rapport: Circulair Inkopen

Een onderzoek naar de knelpunten bij de aanbesteding van circulaire overheidsopdrachten.

Inkopen met Impact - Inkoopbeleidsplan Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)

Zou het niet mooi zijn als de maatschappelijke opdracht en het inkoopbeleid met elkaar konden worden verbonden? Dat alle leveranciers een steentje bijdragen aan de doelstelling van de DJI?

Vraag & Antwoord

GroepenDeelnemers
Inloggen beheer